Wednesday, January 13, 2010

Winter trip @ Bristol - Swindon............







Aku bertolak awal pagi dari Beckington terus ke Stonehenge.....dari Stonehenge pulak..terus ke Swindon...perjalanan yang hanya lebih kurang sejam menjadi bertambah lama pasal jalan sangat-sangat licin...,sampai di Swindon pun dah lewat...lepas tu terkejar-kejar nak balik ke Birmingham pulak...time winter ni hari cepat je gelap.....pukul 3.45pm dah masuk magrib...Kat Swindon..tak banyak tempat aku pergi cuma teringin nak ke Designer Factory Outlet...orang katalah, barang-barang kat situ murah....Memang ramai betul orang time tu...ni mesti kes shopping last minute...pasal esok dah nak Christmas!

Memang barang-barang agak murah kat situ....tapi tak banyakpun yang aku shopping...cuma sepasang kasut Clarks yang paling murah aku pilih....19GBP kalau convert dalam RM lebih kurang RM110....kat Malaya mana nak dapat kasut Clarks dengan harga macam tu..... wife aku pulak beli 2 sling bag Clarks.......memang plan nak datang lagi ke sini bila orang tua aku datang bulan depan...depa datang 2 bulan..so sempatlah pusing-pusing Bath sekali lagi..pastu terus ke Souhthampton visit sepupu wife aku kat sana.....






Setelah satu jam di Swindon, aku bertolak balik ke Birmingham...risau jugak tengok cuacapun mendung...snow pun dijangka turun lagi.....memang banyak betul kereta pada hari tu.. kebetulan pula Christmas eve…..semua orang mungkin rushing nak balik 'kampung' sambut krismas pada esoknya dan ada yang pergi bercuti. Lebih teruk lagi..snow dan ais masih menutupi sebahagian jalanraya…kabus yang tebal membuatkan perjalanan pulang mengambil masa yang lama….









Sampai di Birmingham hari dah gelap...snow pun masih memutih depan rumah....mungkin malam sebelum tu snow turun agak lebat kat Birm ni! Nasib baik jugaklah takde snow turun dalam perjalanan balik tu...cuma foggy all the way ...dari Swindon sampai ke Birmingham ni.....dah la kereta pulak banyak kat motorway...

Seminggu jugaklah bertapa kat rumah lepas balik bercuti tu.....tempat kerja aku pun tutup 2 minggu....budak-budak university semua cuti..memang sunyi sepi kat Selly Oak ni....2 week lepas tu... baru aku ke Walsall....cadangnya nak ke indoor carboot tapi tutup pulak...snow pulak tu boleh tahan lebat...tu pasal depa tak bukak gaknya.....
Balik rumah la lepas tu....cuma turun bergambar sat depan Walsall Football Club (WFC)..
Bila dipikirkan...time winter ni...memang dah serik jugak nak merancang program....dah lah waktu siang agak pendek....cuaca pulak memang tak mengizinkan...nak berjalanpun susah....licin...kalau nasib tak baik..jatuh tergolek!





No comments:

Post a Comment