Tuesday, January 12, 2010

Anak-anak........snowing day@my neighborhood!

Dah beberapa kali snow turun lebat...termasuk hari ni dah 2 hari snow turun tanpa henti...anak-anak aku pulak sekolah tutup...wife aku pulak universiti tutup...aku pulak tempat kerja tutup....... tapi inilah masanya sekali-sekali nak berehat main snow ngan anak-anak! Actually, baru hari ni teringin nak buat snowman ngan anak-anak...tu pun dari malam tadi anak-anak aku dok ajak... bila tengok budak-budak bujang depan rumah buat giant snowman.... Seronok bukan kepalang la anak-anak aku main snow...sampai biru muka kesejukan... pastu dok mengadap heater... dah panas sikit turun lagi main...gitulah budak-budak!...Selalu aku lepas anak-anak main snow kat backyard je..tapi kali ni time semua orang cuti...aku kasi pelepasanlah sekali-sekala main snow puas-puas...bukan apa takut depa ni demam...takut frost bite melarat pulak..tu pun teruk jugak kaki anak aku tu...alahan musim sejuk! Main snow waktu awal-awal turun ni sebenarnya lagi syok...pasal snow masih 'gebu and soft'.. nak buat snowman pun syok pasal ringan....bila dah lama salji jadi keras dan melt....licin pulak dan makin sejuk...tu yang tak tahan..... Memang snow kali ni lebih dari biasa....berjalan pun tenggelam kasut ni....dah hampir sebulan snow tak habis-habis...baru cair sikit...snow baru turun lagi!Kali ini aku masukkan beberapa keping gambar anak-anak dan aku sekali main snow depan rumah...time ni budak-budak universiti kebanyakannya masih cuti sempena krismas...lepas tu bersambung lagi pasal cuaca buruk....so tak ramai oranglah....jiran-jiranpun kebanyakannya student-student universiti jugak.....dapatlah aku buat snowman sama-sama tanpa segan silu...huhuhuhu... Dah ada anak-anak ni....kadang kala syok jugak melayan depa ni...selain mengeratkan hubungan keluarga ... dapat jugak menambah kemesraan dengan maknya sekali....keh keh keh!
Haaaaa....tengok tu...snowman aku dah siap....tapi size 'S' je lah....tenaga buruh tak cukup...aku jadi tukang angkut snow...anak-anak aku tukang buat...mak dia tukang tengok ala-ala site supervisor lah!maka beginilah hasilnya....snowman yang tak hensem......tapi cukup seronok sekali-sekala time winter ni bila ada snow...bukan sepanjang tahun pun.... Tahun ni snow turun agak lewat..seminggu sebelum krismas baru belajar nak turun berbanding tahun lepas.. pertengahan october dah turun lebat! Dijangka tahun ni...snow akan turun hingga hujung february...tapi kalau tengok keadaan sekarang ni...biarlah snow cepat sikit berakhir......hehehehe...terasa susah nak ke mana-mana tapi yang untung bila snow turun ni....tempat kerja aku cuti tapi gaji tetap jalan...keh keh keh!


No comments:

Post a Comment