Tuesday, January 12, 2010

Autumn in Birmingham.....autumn dah ke penghujung..selamat datang winter.....



Sekarang dah tiba penghujung musim luruh....cuacapun dah makin sejuk..waktu siang hari, suhu dah makin rendah ke 6 Celcius....menjelang malamnya lagilah sejuk.....masa ni duvet-duvet dah kena keluarkan lah setelah sekian lama tersimpan sejak summer menjelang......selamat datang musim sejuk!

Tempat ni memang favourite anak-anak aku...Cannon Hill Park...taman yang luas.. playground kat sinipun ada macam jenis permainan.....tu yang dia orang seronok...jaraknya pun tak jauh dari rumah aku..lebih kurang 10 minit saja......taman ni jugak merupakan santuari bagi itik-itik liar...sambil-sambil tu anak-anak aku seronok pasal boleh kasi makan itik-itik liar yang berkeliaran kat tepi tasik tu....selalu aku datang awal pagi...orangpun tak ramai.... biasanya lepas balik dari situ aku terus ke kedai Pakistan tak jauh dari situ....biasanya beli barang-barang dapur lah untuk stok seminggu.

Dalam ni..sempat aku ambil beberapa keping gambar kat taman ni.....ni pemandangan typical di Birmingham pada waktu ini.... daun-daunpun dah banyak yang luruh...mungkin seminggu dua lagi....botaklah pokok-pokok ni.... Masa itu..winter dah mula meljelma...semua orang mula berjaket teballah...air tasik ni pun selalu beku bila suhu melampau.........

















No comments:

Post a Comment