Tuesday, January 12, 2010

Early winter....@ Cannon Hill Park..

Ermmm.....winter dah datang....light snow pun dah mula turun 2,3 kali....tapi sejuknya bukan kepalang..... sekarang ni suhu harian sekitar -2 hingga 4 Celcius...tu pun dah terasa macam nak beku jari jemari ni....bukan apa.. pasal dah agak selesa dengan suhu nyaman masa autumn sebelum ni sekitar 6-11 celcius..... Hari ni aku ke Cannon Hill park...seperti biasa bawak anak-anak ke playground pada setiap hujung minggu....aku tengok Air tasik semua dah membeku...itik-itik kat taman ni semua buat magic tu...berjalan atas air.....cuba tengok gambar-gambar yang aku sempat ambil ni.....selalunya tasik-tasik ni tempat 'depa' tu berenang, cari makan sambil menyelam.....sekarang musim dah berubah...selalunya itik-itik ni akan berhijrah ke tempat lain bila kemuncak musim sejuk..... Apapun memang cukup indah pemandangan waktu ni.....air tasik yang beku..sekali-sekali menghasilkan biasan menarik dengan imej-imej di sekitarnya....cuma aku ni bukan jurugambar profesional nak memotretkan situasi masa tu....kalau tidak..mungkin lebih indah gambar-gambar ni.....perghhhhhh..ayat! Time sejuk-sejuk macam ni...aku siap berjaket...tapi ada juga manusia yang selamba berjoging pakai tshirt dan short....memang tebal sungguh kulit mat saleh ni....tu orang kata..alah bisa tegal biasa.....heran gak aku kadang-kadang....

No comments:

Post a Comment